♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

31 July, 2011

.:esok pOse!:.

السلام عليكم ورحمة الله....

hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...
google ads
 seperti yg sedia maklum..atok telah mengumumkan bahawa ank bulan ramadhan dah pun dilihat...itu menandakan kita akan meninggalkan bulan syaaban dan melangkah ke bulan ramadhan..
Bismillahirahmanirrahim.. Assalamualaikum W.B.T, Bagi menyempurnakan titah perintah Seri Paduka Baginda Yg Dipertuan Agung, setelah diperkenankan oleh Duli-Duli Yg Maha Mulia Raja-Raja maka adalah dgn ini saya mengisytiharkan bahawa tarikh permulaan puasa bagi negeri-negeri seluruh Malaysia telah ditetapkan pada Hari Isnin 1hb Ogos tahun 2011 Masihi, sekian Wassalamualaikum W.B.T..
makanya berdiri nya cma disini...ecececece...


dgn ini..cma ,ingin memohon ampun dan maaf dari semua sahabat blogger yg pernah singgah,setia menyinggah dan yg pernah cma singgah ke terataknye..cma mintak maaf ya..jikalau ada terkasar bahasa,ada komen2 yg cma tinggalkan dan buat uols terasa hati..cma mintak maaf...tuan punya bdn ini ...byk khilafnya..


cma dah sekeluarga jg mengucapkan selamat menymbut bulan ramadhan almubarak.semoga segala amalan kita diterima allah dan di berkati puasa kita..

Niat Puasa Ramadhan

Lafaz niat untuk sebulan puasa
niatsebulanpuasa
Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala

Lafaz niat puasa (harian)
niatharianpuasa
Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala

Doa Berbuka Puasa

doaberbuka
Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.

Doa Selepas Berbuka Puasa

doasesudahberbuka
Ya Allah! Kerana Engkau aku berbuka puasa dan kepada Engkau aku beriman dan atas rezeki dari Engkau aku berbuka puasa telah hilang dahaga sudah menjadi basah segala urat. Ya Allah! Aku minta diampuni dosaku dengan rahmat Engkau yang meliputi segala sesuatu.
 waktu solat & berbuka puasa blh rujuk cni
notacmot~jom terawih....=D cma esok baru bleh terawih...



♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

.:tgk anak bulan:.

السلام عليكم ورحمة الله....  

hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...

selamamt pagii.....!wah...ceria.hehehehe....

hari ni dah 29 syaaban..di mana,hari terakhir kita sebelum melangkah ke bulan yg dinanti2..bulan ramadhan yg dirindui dan bulan penuh keberkatan...itu pun kalo nampak anak bulan hari ni..kalo x jadi 30 syaaban la..
ohh..pagi ahad yg sojuk...nyaman jerr...kat pj pagi ni sgtlah dingin...ha..kat tempat uols camana plak??

hari ni pun cma mungkin bz coz satu hari ni nk bawa manja g workshop..banyak menda yg perlu ditukar ganti...huhu...cian kat cma...kos2 perbelanjaan yg perlu ditanggung bila manja "sakit" ni..
kadang2 sampai bleh cecah 1k..huhuhu..perabis dwet kat dia aje..=D

hari ni jugak misi memenuhkan peti ais ngan stock makanan...maksud cma,barang dapur,brg2 basah..nk msk utk sahur dan berbuka nnti..huhu...jenuh nk cari resepi...standby siap2..risau kekalau kehilangan idea nk masak ape..

oke lah uols...selamat berweekend yer..cma nk pegi pasar pagi~~petg nnti sesi blogwalking deh..

kalu muncul anak bulan hari ni..so..kita dah start solat terawih...bestnye...

notacmot~ape planning uols weekend nie?



♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

.:pEnatnyE:.

السلام عليكم ورحمة الله....
 
hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...
google ads
 huhu...penatnye hari ni...pegi sana,pegi sini..jalan2 cari makan..cari pasal..perabis dwet..muehehe..
baru ade mase nk update blog..

cma g mana?? pegi mkn mknn jepun..
beli henpon baruuuu...
sopink brg en asben..


ptg tu pulak ade game bowling ngan opismet kat ioi mall puchong..


balik tu pulak ade majlis sambutan bulan ramadhan..
huhu...esok dah pose!x sabar nye..


SELASA cari RABU nak tanya nampak tak KHAMIS agar ingatkan JUMAAT bagitahu SABTU supaya tak lupa msg kat AHAD yg ISNIN ni dah puasa..!!! :)
Nama saya Sya'ban,Saya ingin mengingatkan anda bahawa jiran saya, Ramadhan akan datang mengunjungi anda tak lama lagi bersama isterinya, Rezeki dan 2 orang anaknya, Sahur dan Iftaar.Mereka ditemani 3 cucunya, Rahmat, Keampunan dan Barakah.Mereka akan pulang selepas 30 hari dengan pesawat Eid Fitri airlines.Hargai mereka, & anda akan mendapat berkat...inshaAllah..
google ads
Selamat menaiki penerbangan SYAHBAN AIR,bernombor 1432H,dengan tujuan RAMADHAN ALMUBARAK.kita akan terbang pada ketinggian 30/30 hari ke atas permukaan haus dan lapar,para penumpang di wajibkan untuk memasang diat PUASA dan menegakan kursi SOLAT.penerbangan ini bebas asap perselisihan malahan mempunyai banyak keberkatan.saya selaku anak kapal yang bertugas mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN ALMUBARAK.semoga anda semua di limpahi rahmat dan leberkatan dari Ilahi.

notacmot~huhuhu...sebak!

 
♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

30 July, 2011

.:Mohd Ashraf Hafiz @ Aleesha Farhana meninggal dunia:.

السلام عليكم ورحمة الله....  

hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...

google ads
 innalillahiwannaila hirojiun.....


baru je bberapa hari yg lepas cerita pasal arwah tersiaran di dada akhbar & media elektronik...tau je dah kembali ke rahmatullah...


arwah didapati mengalami kegagalan jantung berfungsi @ sakit jantung..itu yg menyebabkan arwah sesak nafas..


daripadaNYA kita datang.....dan kepadaNYA kita kembali..
semoga ALLAH mengampunkan segala dosa2 nya dan ditempatkan disisi org2 yg soleh..


amin...


sumber~


notacmot~hari kita sihat.....esok???
♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

29 July, 2011

.:KEHEBATAN SURAH AL-IKHLAS:.

السلام عليكم ورحمة الله....  

hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...
google ads

"Au zubillah  himinashsyaitan  nirrajim...bismillahirrahmannirrahim"
Tafsirannya:
Aku  berlindung dengan Allah daripada syaitan yang direjam, Allah yang Maha
Pemurah  lagi Maha Mengasihani.

Bacalah ayat  ini sebelum anda memulakan apa-apa saja kerja kerana dengan bacaan ini akan  keluarlah iblis dan syaitan yang berada didalam tubuh kita dan juga di  sekeliling kita, mereka akan berlari keluar umpama cacing kepanasan.Sebelum anda  masuk rumah, bacalah ayat di atas,kemudian bacalah surah  Al-Ikhlas(iaitu ayat: Qulhuwallahu ahad. Allahussamad. Lamyalid walam yu-lad. walam yakul lahu kufuwan ahad.)  sebanyak 3 kali.
 

Masuklah rumah dengan kaki kanan dan dengan membaca  bismillah. Berilah salam kepada anggota rumah dan sekiranya tiada orang di rumah  berilah salam kerana malaikat rumah akan menyahut. Amalkanlah bersolat kerana salam pertama (ianya wajib) yang diucapkan pada akhir solat akan membantu kita menjawab persoalan kubur. Apabila malaikat memberi salam, seorang yang jarang  bersolat akan sukar menjawab salam tersebut. Tetapi bagi mereka yang kerap  bersolat, amalan daripada salam yang diucap di akhir solat akan menolongnya  menjawab salam malaikat itu. 

'Diriwayatkan oleh Iman Bukhari sabda Nabi Muhammad  sa.w : "Barang siapa membaca Qul huwa"llahu ahad 100,000 kali maka sesungguhnya ia telah menebus dirinya dari  Allah, maka menyeru yang menyeru dari pihak Allah di langit dan di bumi.  Kusaksikan bahwa si fulan iti telah menjadi pemendekaan Allah sesungguhnya ia adalah pemerdekaan dari sisi Allah, Sesungguhnya ia adalah pemerdekaan dari  neraka". Inilah yang dinamakan membaca Qulhua"llah ahad satu hatam yaitu 100,000  kali dengan diwiridkan seberapa ribu kesanggupan kita sehari.
 

google ads
Sabda Rasulullah S.A.W yang  bermaksud:
Barangsiapa  membaca surah Al-Ikhlas sewaktu sakit sehingga dia meninggal dunia, maka dia  tidak akan membusuk di dalam kuburnya, akan selamat dia dari kesempitan kuburnya dan para malaikat akan membawanya dengan sayap mereka melintasi titian siratul  mustaqim lalu menuju ke syurga.
 

(Demikian diterangkan dalam Tadzikaratul Qurthuby).
Rasulullah  SAW pernah  bertanya sebuah teka-teki kepada umatnya  Siapakah antara kamu yang dapat   khatam Qur'an dalam jangkamasa dua-tiga minit?  Tiada seorang dari  sahabatnya yang menjawab Malah Saiyidina Ummar telah  mengatakan bahawa  ianya mustahil untuk mengatam Qur'an  dalam begitu cepat .Kemudiannya Saiyyidina Ali mengangkat tangannya. Saiyidina  Ummar bersuara kepada Saiyidina Ali bahawa Saiyidina Ali (yang sedang kecil pada  waktu itu) tidak tahu apa yang dikatakannya itu. Lantas Saiyidina Ali membaca  surah Al-Ikhlas tiga kali. Rasulullah SAW menjawab dengan mengatakan bahawa Saiyidina Ali betul. Membaca surah Al-Ikhlas sekali ganjarannya sama dengan membaca 10 jus kitab Al-Quran. Lalu dengan membaca surah Al-Ikhlas sebanyak tiga  kali qatamlah Quran kerana ianya sama dengan membaca 30 jus Al-Quran.
 

Berkata Ibnu Abbas r.a. bahawa  Rasulullah SAW telah bersabda: Ketika saya (Rasulullah SAW) israk ke langit, maka  saya telah melihat Arasy di atas 360,000 sendi dan jarak jauh antara satu sendi  ke satu sendi ialah 300,000 tahun perjalanan. Pada tiap-tiap sendi itu terdapat padangsahara sebanyak 12,000 dan luasnya setiap satu padangsahara itu seluas dari timur hingga ke barat. Pada setiap padangsahara itu terdapat 80,000 malaikat yang mana kesemuanya membaca surah Al-Ikhlas.

google ads
Setelah mereka selesai membaca surah  tersebut maka berkata mereka: Wahai Tuhan kami,sesungguhnya pahala dari bacaan  kami ini kami berikan kepada orang yang membaca surah Al-Ikhlas baik ianya  lelaki mahupun perempuan. Sabda Rasulullah SAW lagi:

Demi Allah yang  jiwaku ditanganNya, sesungguhnya Qul Huwallahu Ahadu itu tertulis di sayap  malaikat Jibrail a.s, Allahhus Somad itu tertulis di sayap malaikat Mikail a.s, Lamyalid walam yuulad tertulis pada sayap malaikat Izrail a.s, Walam yakullahu kufuwan ahadu tertulis  pada sayap malaikat Israfil a.s.

Siapa membaca surah Fatihah,  Al-ikhlas,  Al- Falaq & An-annas setiap satu sebanyak 7 kali selepas solat jumaat, nescaya terpelihara  dari perkara keji dan segala bala hinggalah ke jumaat yang berikiutnya. Jika dibaca 3 surah ini al-ikhlas, al-falaq and  an-nass pagi dan petang nescaya tidak mengalami apa-apa kesusahan.



Notacmot~pengisian ilmu~~

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

.:ucapan jaZAKALLAH...haruslah..di ikuti dgn..:.

السلام عليكم ورحمة الله.... 


hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...
cma dpt email..jom kite share...=D..

kite speakang london hokayy...

For today's entry, let me share with you something related with arabic greeting that some of us overlooked in using it.
google ads
When did we use the phrase of JAZAKALLAHU KHAIRAN جَزَاكَ اللهُ خَيْرًا ?

This is a statement of thanks and appreciation to be said to person who does a favor. Instead of saying SHUKRAN (thanks), this phrase is used.

Is there any difference between the phrase of jazakallah and jazakallahu khairan?

Believe it or not, by saying jazakallah solely it can be categorized as an incomplete phrase.

So let us complete the phrase by saying JAZAKALLAHU KHAIRAN because....

-JAZAKALLAH means 'may allah reward you'. Thus, Allah can reward with something good or bad.
-KHAIRAN means 'good'.

So by uttering jazakallahu khairan, the meaning is being complete. It means 'may Allah reward you with good '

If you heard the phrase is said to you, you can reply:
WA IYYA KUM 
وَإِيَّاكُم  means 'and to you too'.

***********
Remember my dear friends, don't just say jazakallah but please complete the phrase by saying jazakallahu khairan :).
جَزَاكُم اللهُ خَيْرَ الجَزَاءِ عَلَى مُرُورِكُم الرَّائِع الذِّي عَطَرَ صَفْحَتِي وَتَفَاعُلِكُم الحُلُو

notacmot~sharing is caring...u share i care!
 

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

.:Status ANAK LUAR NIKAH:.

السلام عليكم ورحمة الله.... 

hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...

jom cma nk share~email..
ILMU UNTUK DIKONGSI
Hanya renungan untuk diriku&rakan2 yang beriman dalam mendapatkan kebahagiaan dunia dan kecemerlangan akhirat nanti…

Fikirkan. Dan amalkan. Dan sampaikan. Wallahhualam….


google ads
Mengahwini Wanita Hamil

Sesungguhnya, permasalahan ini berat. Perhatikan soalan 1 - 5. Perkahwinan seumpama ini hari ini memang tersangat biasa kerana keluarga biasanya memilih jalan ini untuk menutup malu. Bila dapat  tahu anak pregnant  luar nikah, cepat cepat  kahwinkan. Berdasarkan kenyataan ini, nikah itu TIDAK SAH, maka pasangan itu  kelak hidup dalam zina sampai bila-bila...Persoalan ini telah diajukan kepada seorang Imam, di mana banyak  persoalan  lain timbul dari persoalan pokok tersebut. Saya kongsikan bersama anda  di  sini kerana ianya amat penting:


Soalan 1 : Apakah langkah yang sewajarnya sekiranya seorang gadis belum berkahwin didapati hamil anak luar nikah?

Jawapan 1 : Gadis itu  tidak boleh berkahwin sehingga bayi itu dilahirkan.
.........................................................................................................
Soalan 2 : Sekiranya lelaki yang bertanggungjawab itu bersedia  mengahwini gadis itu, bolehkah mereka bernikah?

Jawapan 2 :  Tidak. Mereka tidak boleh bernikah sehingga bayi itu dilahirkan.
..........................................................................................................
Soalan 3 : Adakah pernikahan itu sah sekiranya mereka berkawin?
 

Jawapan 3 : Tidak. Pernikahan itu TIDAK SAH. Seorang lelaki tidak boleh mengahwini seorang wanita hamil, walaupun lelaki itu merupakana ayah kepada bayi yang dikandung itu.
....................................................................................................................
Soalan 4 : Sekiranya mereka bernikah, apakah tindakan mereka untuk memperbetulkan keadaan?
 

google ads
Jawapan 4 : Mereka mesti berpisah. Perempuan  itu mestilah menunggu sehingga melahirkan, atau sehingga sah dia tidak  mengandung, barulah mereka boleh bernikah sekali lagi, secara sah.
....................................................................................................................
Soalan 5 : Bagaimana sekiranya keadaan itu tidak diperbetulkan?

Jawapan 5 : Maka mereka akan hidup di dalam zina  kerana pernikahan itu tidak sah.
.....................................................................................................................
Soalan 6 : Apakah hak seorang anak luar nikah?

Jawapan 6 : Kebanyakan pendapat mengatakan bahawa anak itu TIADA HAK untuk menuntut apa-apa daripada ayahnya.
........................................................................................................................
Soalan 7 : Sekiranya hukum mengatakan lelaki itu bukan ayah kepada  anak tersebut, adakah itu bermakna dia bukan mahram kepada anak perempuannya sendiri?

Jawapan 7 : Ya. Dia tidak boleh menjadi mahram.
.........................................................................................................................
Soalan 8 : Sekiranya seorang lelaki Muslim dan seorang wanita Muslim (atau bukan Muslim) ingin bernikah setelah bersekedudukan, apakah tindakan yang sewajarnya?

Jawapan 8 : Mereka mesti tinggal berasingan segera dan menunggu sehingga perempuan itu haid satu kali sebelum mereka boleh bernikah.
..........................................................................................................................
Soalan 9 : Sekiranya saya kenal/tahu seseorang di dalam keadaan ini, apakah saya perlu memberitahu kepadanya, atau lebih baik menjaga tepi kain sendiri?

Jawapan 9 : Anda wajib memberitahu, kerana itu sebahagian tanggungjawab anda sebagai saudaranya. Mereka harus diberi peluang untuk memperbetulkan keadaan mereka, kalau tidak semua keturunan yang lahir dari pernikahan tidak sah itu adalah anak-anak yang tidak sah taraf.
......................................................................................................................
Tolong jangan abaikan email ini. Ini merupakan satu perkara yang serious jadi, fahami dan dalami betul-betul dan bincanglah dengan Imam/ustaz sekiranya perlu.
 

mafhumnya:  Katakanlah: "Sesungguhnya sembahyangku dan ibadatku, hidupku dan matiku, hanyalah untuk Allah Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam....


Nota: 

Jika sekiranya kawan-kawan ingin mengumpul saham  akhirat, sampaikanlah ilmu ini kepada kawan2 yang lain. Sepertimana sabda  Rasulullah SAW 'Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat'. Sesungguhnya apabila matinya
seseorang anak Adam  itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama :
1) Sedekah/amal jariahnya
2) Doa anak-anaknya yang soleh
3) Ilmu yang bermanfaat yang  disampaikannya kepada orang lain.  


google ads
notacmot~pengisian ilmu.. 
♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

28 July, 2011

.:ke londOn!:.

السلام عليكم ورحمة الله....  
 hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...
google ads
Wah...ke London? Muehehehehehe......minggu lepas cma ade masuk contest match & win gerenti menang anjuran company ape ntah..tp produk yg terlibat adelah spt London Weight Management,Yun Nam Hair Care ngan New York Skin Solution..
Peraduan dia sgt simple..Cuma suai padankan badan2 testimonal sebelum ngan selepas mendapat rawatan.pastu isi butir2 pengenalan diri dah siap..bole klik submit..itu je..
Okeh..meh cma ceciter ckit pengalaman 3 jam mendapatkan rawatan di London weight management..
google ads
Appointment cma kol 3.3o ptg..berlokasi di empire subang.masuk je dlm tu,dok kejap tunggu consultant cma yg bernama Rachel..so..selama  15mnt sesi kaunseling @Mengenal pasti part2 yg bermasalah..cma?of kos la drumstick ku yg comel lote ni..hihihi..~
Selesai sesi kaunseling,tukar baju pastu ke bilik sauna..perrrrrggghhhhh... 20 minit kematu punggung dok dlm tu..mmg bersauna sungguh la...
Abis bersauna kena pegi ke bilik 1 lg..kat dlm ni,cma di sapu minyak serai dan sejenis serbuk berbiji2 cam pasir..pastu kena bungkus cam popia basah oleh sejenis blanket..ni pun cam sauna gak..tp lg panas dr sauna..yg ni kene tahan sampai 30 minit..pergggghhh..jd bbq diriku..=D

Setelah itu..disuruh mandi dan bersihkan diri..perggghhhhh...rasa nyaman sekali!

Last sekali,kat drumstick  ku ini di belit ngan wayar2 ngan dilekatkan sejenis pad bulat..mungkin utk pemecah lemak kut..bole rasa cam dipukul2 manja..tp sakit ckit..pastu rase cam ade karen2 (terapi elektrik) ckit..
google ads
selesai sudah sesi menguruskan berat badan bersama lond0n weight management.. muahahaha..rase cam x berbaloi kene bayar rm 668 utk sesi yg cam tu..tp betullah...mmg kena tahan telinga betul2..strategi marketing dorang akan cuba cukup2 utk pancing customer supaya dtg beli produk dorang..time cma kena tu ade promosi satu hari dr harga rm1850 bole dapat rm558..kui kui kui..x kelapaq la..mmg sadis tgk muke dorang bila cma langsung x de minat nk amek walau 1 pun produk dorang..jiwa kental ni....=D
Setelah itu dpt la free gift berupa......
London weight management free gift


London weight management free gift
Notacmot~huhuh...
*n3 auto publish*


♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

.:ku IngIn pergI:.

السلام عليكم ورحمة الله.... 

hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...
google ads
Di saat uols mmbaca n3 ni...cma telah pergi...
Pergi meninggalkan rumah ..home sweet home..

Dan melangkahkan kaki mmbawa bdn dn drumstick yg comey & gebus ini menuju ke satu destinasi........

Kini...
menuju kedestinasi yeah yeah..
Puncak cita tetinggi yeah yeah..

*lagu dato siti

Muehehe..ape la cma dok melalut ni..sila la muntah rendang kalo rase nk muntah ye..=D

Dgn ini..cma ingin menjeleskan uols yg sdg bekerja..(ha..jeles ke???)hehehe..menjeleskan sekali lagi dan lagi satu kali jelesss...ape yg jelesnye tu?

Cma coti ari ni dan ingin membawa diri ke tempat sojukkkkk..
Bersama hubby tercinta dan anak2 tersayang...
Sbnarnye dah lama nk plan ke sini..tp memasing bz..so..masa sudah time...sebelum puasa cma nk g ke sini dulu..huhuhu..

Nak tahu kemana??
Ke tempat sejukkkkkkkkkkkk
google ads
Doakan perjalan kami selamat pergi dan selamat pulang...insyaallah...amin...


Notacmot~sejuk......sejuk......sejuk....hihihihih.... J

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

27 July, 2011

.:cantIknye cIncIn:.

السلام عليكم ورحمة الله.... 

hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...

manusia ni kalo da kretip,mcm2 bleh buat..moh kite tgk seni cincin plaks!
















notacmot~ado yg dah berkenan ke? 
♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

.::mInI car for mInI people::.

السلام عليكم ورحمة الله.... 

hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...


kat obesea dah ade kete jenis ni..agaknye ,kat msia bila plak ye??








notacmot~comel je kete tu.,.rege pun mesti “comel” kan…kan kan…

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

26 July, 2011

.:rumah mamapU miLik:.

السلام عليكم ورحمة الله....

hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...

moh kite tgk rumah mampu milik..kot2 ade yg berminat??









notacmot~ha...berkenan x?meh bayar deposit dulo..ekekeke...=D
♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

♥ Library ♥

♥ Traffic ♥