♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

30 November, 2012

~Rahmat Ujian ~


Bismillahirrahmanirrahim...
Assalammualaikum...
Semoga uols senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat ALLAH yg maha esa selalu...
Salam Pagi Jumaat ('',)




Dalam derita ada bahagia
Dalam gembira mungkin ada terselit duka?
Tak siapa tahu?
Tak siapa pinta ujian bertamu?

Bibir mudah mengucap sabar
Tapi hatilah yang remuk menderita
Insan memandang
Mempunyai pelbagai tafsiran

Segala takdir
Terimalah dengan hati yang terbuka
Walau terseksa ada hikmahnya

Harus ada rasa bersyukur
Di setiap kali ujian menjelma
Itu jelasnya membuktikan
ALLAH mengasihimu setiap masa

Di uji tahap keimanan
Sedangkan ramai terbiar dilalaikan
Hanya yang terpilih sahaja
Antara berjuta mendapat rahmat dariNYA

ALLAH rindu mendengarkan
Rintihanmu berpanjangan
Bersyukurlah dan tabahlah menghadapi
Segala takdir

Terimalah dengan hati yang terbuka
Walau terseksa ada hikmahnya

ALLAH rindu mendengarkan
Rintihanmu berpanjangan
Bersyukurlah dan tabahlah menghadapi
Segala ujian diberi

Maka bersyukurlah selalu

NotaComot~ Ujian itu Rahmat kan..? ^_^




♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

29 November, 2012

~ Orgasm ~

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalammualaikum...
Semoga uols senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat ALLAH yg maha esa selalu...
Salam petang ^_^


Ehem... ehem...


Orgasma mampu menguatkan ketahanan tubuh
terhadap penyakit dan mencegah penyakit
pada pembuluh darah dan kanser

NotacomoT~ Ehem...ehem... Untuk mereka yg dah berNIKAH sahaje ye... ^_^

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

~ SaYa JakuN ~


Bismillahirrahmanirrahim…
Assalamualaikum…
Semoga uols senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat ALLAH yg maha esa selalu…
Salam pagi Khamis  \m/(^_^)\m/


Minggu ni mood nak keja kelaut sungguh… wuuuuu.. meh sapa2 ada boat laju nk pinjam sat??
Pasaipa??? Haihhhh… minggu depan ada Internal ISO Audit.. hadoi la… mencik btl nak hadap menda ni… Klu ISO Audit yg real tu x pa... larat lg nak hadap.. ni hat yg Internal punya…Kira semua org dalam yg bos2 besaq yg Audit …(v_v)

Leceh btl la… Depa ni ntah apa dok audit pun xtau la… elok2 1 hari blh settle..ni sampai seminggu sudah pun pahat masih berbunyi… aaaaaaa….. rasa nk pi terjun kelaut tak mau timbui2 dah... (u_u)

Mood pun upside down…kuciwa ada.. gumbira ada..sedeh pun ada… marah… geram.. rinduuu… hahaha.. semua pun mcm rojak…Kenapa saya… kenapa…?? (Y_Y)

Okeh..entri dah larik dari tajuk… meh nak tayang pic 2 buah hati kesayangan beta ni…
Hari tu menunaikan hajat depa nk p nek Bas Awam ngan Komuter..bawak p tgk wayang gambaq skali…akak okey.. adik yg lena tidoq.. sejukkk :p wahahaha
Bukan mereka sahaja yg jakun,mak dia ni ha pun kemain jakun sekali…lama x nek pengangkutan awam kott.. ahahaha.. :p




Lenkali ajak abah p tgk  wayang katun plak na anak2 ummi.. (^_^)

Okeh.. Puan belog PMS ari ni walaupun  harinya dah lepas…
Errrr….kenapakah penulisan daku ala2 utara ni???
Hahaha… sila gelak jika ada bacaan yg meragukan… Hahaha…

Notacomot~ November ini, diriku mmg sungguh bermain dgn perasaaN + Ayaq mata.. (T_T)


♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

28 November, 2012

~Wordless Wednesday ~

Bismillahirrahmannirrahim...

Assalammualaikum...

Semoga uols senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat ALLAH yg maha esa selalu...
Salam pagi Rabuuuuu.. Y(^_^)Y

Rabu Tanpa kata :-


aaaa...... DURIANNNNNN ^^_

cma suka yg ISI ckit, Lemak2 Manis... wehuuuu... :p

Notacomot~ Yeahhh!! Musimnya kembali lagi... Peberet ni ohhhhh....Nyum3... :)


♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

27 November, 2012

~ Buffered Earning for November 2012 ~


Bismillahirrahmanirrahim…
Assalamualaikum…
Salam ptg selasa… ^_^

Tak perasan sbnarnye BE yg baru masuk ni.. tp rasenye mcm dah lama..tgh bulan ari tu.. huhuhuh.. tgk la hasil keciput tu.. alhamdulillah… rezeki..sape nk bagi kan..??


Terima kasih wahai Mr Nuffnang ^_^

Sekadar catatan utk puan blog sendiri.. *wink_wink*
DG Prepaid Smart Plan™


Notacomot~ Nokia asha Lumia dah bertukar Me.. huhuhuh…

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

26 November, 2012

~ MaCaM DaN MaCaM ~


Bismillahirrahmanirrahim…
Assalammualaikum…
Semoga uols senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat ALLAH yg maha esa selalu…
Salam petang Isnin… hUhuhuhu… Petang sudehhhh… ;p


Lambat Puan tanah bersiaran hari ni… Maklum le uolzzz.. I cuti sejak dari hari khamis.. Masuk2 kje berlambak pending job gitewww… Lenguh segala kaki tangan makz ni ha… rase mcm nk g spaaaa… (^_^) hahahaha…

Haihhh la… seminggu lepas ni mcm2 perkara yg berlaku.. dari cma sendiri yg eksiden… Pastuh, adik bongsu plak yg eksiden, mak cma warded hospital, kete bateri kong.xleh nk start, x perasan roadtax moto dah expired… what else?? Ha.. baru semlm kejadian memalukan ini berlaku… cma salah orang mase balas komen!!!!

Haihhhh la…. Memalukan sungguh..padan ngan muka i… maen balas je komen tersebut… wuuuuuuu…rasa nak nyuruk kepala dalam tanah tu.. malu xtau nk habaq tara mana dah……!!!


Yg psl cma, minor eksiden je.luka ckit kat ibu kaki, calar2 manje dgn lebam2 yg ngeri di betis seminggu lps eksiden… ngeri pasai faiz dok panggil kesan lebam tu MOMOKBertuah anak sorg ni.. hahaha..

Yg pasal kes adik bongsu, pajero langgar lampu merah, dan mangasenye adik cma, baru 4 bulan pakai nouvo lc tu dan barai ekzosnye.. kecederaan lain,Cuma tangan ade kesan calar & bengkak, kes langgar lari tp dpt kejar..done semua polis report.

Mak cma, 2 hari sblm warded x sihat dan ceri beri. At last hari ke3 (adik eksiden) tu bwk klinik.pastu kene rujuk hosp. merasa la mak cma naik ambulans… sempat lg mak buat lawak tu… kena warded sbb tekanan darah rendah dan kekurangan air dlm badan 4 botol masuk air barulah oke…Alhamdulillah..

Bondaku tersayang :)

Ade 1 perasaan bila tgk mak terbaring kat katil hospital tu dlm keadaan lemah sambil tangan dimasukkan air.. Sedih…sayu…hiba… haihhh la.. mcm2 perasaan… ya Allah, lindungilah bondaku walau dimana dia berada dan sihatkan dia selalu.. huhuhuhuuu...aminnn...

Amoihh…berjela la cerita.. sebelum bertambah boring, cma stop dulu la.. ye.. huhuh

Notacomot~ dugaan…dugaan..

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

24 November, 2012

~ ??? ~

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum...
semoga uols senantisa berada didalam lindungan dan rahmat ALLAH yg maha esa selalu...
Salam petang sabtu..owwwhhhh~~~  petang sudah... :p



pagi2 tadi g pasar pagi...merayap tak tentu hala ..hahaha.. saje je jalan2..lagi pun 2 budok bertuah ni x bagi ummi & abah buat tahi mata sampai ke siang :p..mmg bertuah!

bangun, mandi.. siap2..keluar.. bekpes kegemaran dorang dah tentu roti canai 1! huhuh.. pandai dah order tuuuuu...

dan masa yg ditunggu budok berdua ni tiba jua akhirnya... 




menyopping.. shopping la sangat.. ntah ape brg mainan yg dorang nk lg pun xtau la.. alih2 mende yg sama.. abah ikotkan aje... ummi?? hermm.. duet abah.. hahaha.. nie la antara hasil tangkapan dorang..




aihhhh...mengantuks la pulok..nk tido time ni... iskkkhhh.. bahaye2..jap lagi kol 5 nak menuju ke sunway pyramid..ade gme bowling ngan dak2 opis..5 team kesemuanye.. team cma? dah tentu la BIRU....i love bluee..muaxxxx..

sehingga itu..chow chin... selamat berhujung mingguan ya bloggerians! ;p


notacomot~ hatiku sedih ini hari... wwuuuuuuuu.... (T_T)





♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

23 November, 2012

~ Tangisan Keinsafan ~


Bismillahirrahmanirrahim…
Assalammualaikum…
Semoga uols senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa selalu…
Salam pagi Jumaat… Y(^_^)Y


Bestnye cuti ari ni… boleh bangun sampai ke tgh hari! Muehehehe…. Hew… :p

Sambil2 menaip… sambil dgr alunan petikan gitar sham kamikaze ni…

Carlos Santana – Europa & Tangisan Keinsafan (^_^)


Alahai… mendayu2nye la…cma jatuh cinta kat part chorus tu.. sebak je dada ni terasa.. (T_T)… (cma ni minat gitar sbnrye,tp tu lah..belajar sekerat jln)

Nak dgr? Meh kite tgk video ni… klu x bleh play, klik SINI.

Tangisan Keinsafan (^_^)


Manelah tahu kot2 hati tgh marah or sewaktu dgnnye… sambil2 beristighfar, kita layan…

Notacomot~ Di buai perasaan…. (^_~)



♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

22 November, 2012

~ (,'') (',') ('',) ~

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalammualaikum...

Semoga uols senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat Allah yg maha esa selalu...
Salam pagi khamis... :)


Tajuk entri yg comel! hahahaha...angkat guni masuk sendirik! adoila... mood sbenarnye dah kelaut ni...
malas rasenye nk memulakan kojo... haih la cma.. kamon... kamon... amek mood sikit nk buek kojo tu minahhhh...

Al- maklum le...esok den mengcotikan diri...muehehehe...
nah layankan ajelah mood tuan tanah yg upside down ni.... (^_^)Y

Notacomot~ MDIK i Loveee You.. Hikkkssss...



♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

21 November, 2012

~ Pelangi Petang ~


Bismillahirrahmanirrahim…
Assalamualaikum…
Semoga uols senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa selalu…
Salam petang…. ^_^


Kat Bandar sunway ni baru je disirami hujan..Hujan panasss…
Tgh2 layan lagu TERATAI dendangan papa rock Ramli Sarip ni…

terpandang kat tepi tingkap….

“PELANGI”~~~


nampak dak??


cantik :")

Ok…mak batak japp… hahah.Agak lama kot cma x tgk pelangi… hihih…
Cma bebudak plak senyum2 tgk pelangi tuh.. muahaha…

Notacomot~ Teringat mase zaman2 kanak Ribena dulu.org tua2 pesan, jgn tunjuk pelangi guna jari telunjuk..nnti jadi kudung! Hihih.. :p

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

~ Wordless Wednesday ~

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum...
Semoga uols senantiasa berada didalam lindungan serta rahmat allah yg maha esa selalu...
salam petang... muehehehe.. kemain ekau rajin hapdet  yeeeee cma.. :p




Notacomot~ Musim buah sekarang... sedap buah rambutan ni...isi tebal,juicy, beso plak tuh.. thanks JU :)



♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

~ Wordless Wednesday ~

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalammualaikum...

Semoga uols senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa selalu...
Salam petang... ('',)



Notacomot~ ha ha ha... kudapan time2 keje... layannnnn :p

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

~ Wordless Wednesday ~


Bismillahirrahmanirrahim…
Assalammualaikum…
Semoga uols senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa selalu…
Salam pagi rabu…
Rabu tanpa kate ini hari (‘’,)





Notacomot~ cma panggil ni gula2 limau.. sedappp.. :)
Pernah mkn dak ?


♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

20 November, 2012

~ Pray :( ~


Bismillahirrahmanirrahim…
Assalammualaikum…
Semoga uols senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa selalu.
Salam pagi selasa… (-_-)




Mood ari ni agak emosi sikit… bila terbaca status2 dan sharing2 kat facebook lagi la rabak hati ni…

Semuanya kerana PALESTIN dan GAZA.
Ya Allah… Ya Rabb..
Selamatkan lah mereka… :’(
Hentikanlah peperangan itu… :’(




Semoga palestin dan gaza memenangi peperangan itu.
Dan berakhirlah penderitaan muslimin & muslimat disana.


Pray for palestin & gaza
Please pray for their glory and victory.

Notacomot~ Mood : Sedih :’(


♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

~ Faez & Ubat : Cma dah tau kenapa? ~


Bismillahirrahmannirrahim…
Assalamualaikum…
Semoga uols senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha selalu.
Salam pagi selasa (‘’,).

Selamat memulakan kroje ye kwn2
Ni cite minggu lepas.. sblm basi kasi publish dulu… Pasal Faez yg xmau mkn ubat ni..

Minggu tu cma plak yg kene ceri beri & saket pewot. Ini cma tau la kenapa.. tuan bdn sendiri yg carik pasal…mkn mangga muda yg msm2 sampai kecur air liur tuuu.. cicah plaK dgn cili kicap yg pedas meleleh hingus. Mkn x hengat dunia… nah… rasekan… :p.

Disbbkan stock ubat yg berkenaan takde kat umah, maka cma pun curik la ckit ubat faez yg masih berbaki tu…sekali cma rasa…. Aduhaiiiiiiiii…. Pahitnye la… sgt sgt sgt sgt sgt pahit ok.. (x terkata pahitnya) inilah pestime cma rase ubat doctor yg sgt pahit.. eeuuuuuu :(



Patutla faez menolak nk mkn ubat tu… huhu… rase bersalah sgt2 kat faez sbb pakse die mkn ubat yg x sedap tu..MAAFkn ummi ye syg..ummi xtau ubat tu pahit nauzubillah… tekak dewasa cam ummi ni pun x dpt nk terima, inikan pulak tekak kamu yg masih kategori bayi tu… huhuhu…

Rase bersalah sgt2.. nnti ummi belanje peberet food faez ye… ‘ayam goreng’!

NotaComot~ Huhuhu…sungguh, mmg pahit ubat tu.. ubat apela gaknye???


♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

19 November, 2012

~ Mood : Ku Seruuuuu ~


Bismillahirrahmanirrahim…
Assalammualaikum…
Semoga uols senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa selalu.
Salam pagi Monday… Oppss..tgh hari sudeh.. :P

HUJAN masih membasahi bumi :)
Doa Ketika Hujan :~
Allahumma soyyiban nafi'a
Pagi yg sgt sejuk..nak2 pulak dlm library ni dah tahap frozen! Uhuuu…
Sampai opis td pun separuh basah…merempit nek moto.. uwaaaa..
sib bek  bju cepat kering… tempat uols ujan dak?

Memulakan hari isnin dgn mood yg sedikit (ckit je) lemau.. huhu..
Mood… kemari lah mood ku sayang..keje byk ni…since Mr Vicky, our senior officer masih lagi cuti deepavali hingga minggu depan.So ade sikit keje die yg cma perlu take over…

Hmm… meh same2 amek mood ngan cma tgk dua wajah kesayangan ambe ni.. muahahaha..
kakak seri: rabbit peace Y

Adik Faez : Panda Peace Y

kakak seri Tayangggg adik faiz :)

Adik faiz pun tayanggggg kakak seri (,'') ('',)







♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

16 November, 2012

~ Wanita yg pertama ke SYURGA ~


Bismillahirrahmanirrahim…
Assalamualaikum..
Semoga uols uols semua senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat ALLAH yg maha esa selalu…
Salam pagi Jumaat. Jumaat pertama kita utk tahun ini (‘’,)
Masih lg bercoti… har har har…. Seronoknye…
(Padahal esok keje balik.. huhuhu.. :D)

Ok, cma nk share 1 cerita yg dicopy dari fb...Panjang benor ceritanye. Tp byk manfaat tau.. rajin ? jom kite baca sama2

Suatu hari puteri Nabi SAW. Fatimah Az Zahra ra. bertanya kepada Rasulullah SAW. Siapakah wanita pertama yang memasuki syurga setelah para “Ummahatul mukminin” setelah para isteri – isteri Nabi SAW…. Rasulullah bersabda: Dialah MUTIAH.


Siti Fatimah adalah anak Rasulullah yang mempunyai budi pekerti yang baik dan beliau amat taat kepada ajaran Islam, dan sifat-sifatnya sama seperti bapanya yakni Nabi Muhammad S.A.W. Pada suatu hari ketika Rasullah sedang bercerita tentang kenikmatan syurga kepada Siti Fatimah, maka baginda pun bersabda, “Aduhai anakandaku, ada seorang wanita dari kalangan orang kebanyakan (orang biasa) yang pertama akan masuk syurga lebih dahulu daripadamu”.

Mendengar sahaja kata-kata ayahandanya itu, maka berubahlah air mukanya lantas ia menangis dan berkata, “Siapakah perempuan itu wahai ayahanda? Macam mana halnya dan bagaimana pula amalannya sehingga dia dapat lebih dahulu masuk ke dalam syurga daripada anakanda? Ayahanda, khabarkanlah di mana dia sekarang”


Lalu Rasulullah S.A.W bersabda, “Dia adalah seorang wanita yang miskin, tinggal di Jabal Uhud, kira-kira 3 batu dari Madinah”. Tanpa membuang masa, Siti Fatimah pun keluar pergi mencari perempuan yang dikatakan masuk syurga terlebih dahulu daripadanya. Setelah dia sampai ke rumah perempuan itu, lalu dia mengetuk pintu sambil memberi salam.

Perempuan yang Rasulullah maksudkan itu membuka pintu dan bertanyakan hajat Siti Fatimah datang ke rumahnya tanpa menjemputnya masuk ke dalam rumah. Siti Fatimah berkata, “Saya datang ke mari kerana hendak berjumpa dan berkenalan dengan awak”. Perempuan itu menjawab, “Terima kasih cik, tetapi saya tidak dapat membenarkan cik masuk kerana suami saya tidak ada di rumah . Nanti saya minta izin apabila dia balik nanti. Silalah datang pada esok hari”.

Dengan perasaan sedih dan dukacita Siti Fatimah pulang kerana tidak dapat masuk dan bercakap panjang dengan perempuan tersebut. Esoknya dia kembali lagi ke rumah perempuan itu dengan membawa anaknya yang bernama Hasan. Apabila tiba di pintu rumah perempuan tersebut dan hendak dipersilakan masuk, tiba-tiba perempuan itu melihat ada budak bersama-sama Siti Fatimah, lalu dia berkata, “Ini siapa?”. Anakanda Rasulullah menjawab, “Ini anak saya, Hasan”. Perempuan itu lantas berkata, “Saya dukacita kerana saya belum meminta izin untuk anak ini masuk daripada suami saya”.

Siti Fatimah jadi serba salah lalu dia pun balik kembali ke rumahnya. Esoknya Siti Fatimah datang lagi ke rumah perempuan itu tapi kali ini dia membawa kedua-dua anaknya iaitu Hasan dan Husin. Perempuan ahli syurga itu terkejut melihat ada seorang budak lagi yang belum diminta izin dari suaminya untuk masuk ke dalam rumah. Siti Fatimah tersipu malu lalu dia balik dengan perasaan hampa.

Dalam perjalanan pulang, hatinya berkata-kata, “Perempuan ini sangat takut kepada suaminya, sehingga perkara yang begini pun dia tak berani melakukannya. Pada hal jika dia membenarkan aku masuk, takkan suaminya marah? Tak usahlah pandang aku ini siapa dan dua budak ni cucu siapa, pandanglah kepada tetamu dan orang jauh sudahlah” bisik hatinya sambil menangis teresak-esak.


Sebaik sahaja suami kepada perempuan itu pulang, perempuan itu memberitahu perihal budak yang seorang lagi yang dibawa oleh Siti Fatimah. Suaminya yang terkejut dan hairan pun berkata, “Kenapa awak tahan sampai begitu sekali? Bukankah Siti Fatimah itu puteri Rasulullah S.A.W dan dua orang anaknya itu cucu baginda. Lebih daripada itu pun awak patut benarkan kerana keselamatan kita berdua kelak bergantung pada keredhaan Rasulullah s.a.w. Jangan awak buat seperti itu lagi, jika dia membawa sesiapa pun, terimalah mereka dengan baik dan hormatilah mereka semua”.

Isterinya menyahut, “Baiklah, tetapi maafkanlah kesalahan saya kerana saya mengerti bahawa keselamatan diri saya ini bergantung pada keredhaan awak, suami saya. Oleh itu saya tak berani membuat perkara yang akan membawa kemarahan atau menyakiti hati awak”. “Terima Kasih” sahut suaminya.

Pada hari seterusnya, Siti Fatimah datang lagi dengan membawa dua orang puteranya. Setelah diterima masuk dan dijamu dengan buah kurma dan air, mereka pun memulakan perbualan. Dalam pada itu, perempuan itu berjalan ke arah muka pintu rumahnya sambil memandang ke arah jalan seolah-olah sedang menantikan kedatangan seseorang dengan tidak berapa memperdulikan Siti Fatimah. Sambil itu Siti Fatimah melihat di tangan perempuan itu terdapat sebatang tongkat dan sebuah bekas berisi air manakala tangan yang sebelah lagi mengangkat hujung kain sehingga menampakkan betis dan pehanya dan mukanya penuh dengan senyuman yang manis.

Melihat keadaan sebegitu rupa dengan perasaan resah kerana tidak diperdulikan lalu Siti Fatimah bertanya, “Mengapa jadi begini?” Perempuan itu menyahut, “Cik, harap maafkan saya kerana saya sedang menantikan kepulangan suami saya”. “Buat apa dengan bekas air itu?” tanya Siti Fatimah. Jawab perempuan itu, “Kiranya suami saya dahaga pada ketika dia balik, saya akan segera menghulurkan air ini kepadanya supaya tidak terlambat. Jika terlambat nanti dia akan marah”.

Kemudian Siti Fatimah bertanya lagi, “Buat apa pula dengan tongkat itu?” Perempuan itu menjawab, “Jika suami saya marah, mudahlah dia memukul saya dengan tongkat ini”. Siti Fatimah bertanya lagi, “Kenapa pula awak selak kain awak sehingga menampakkan aurat, bukankah itu haram?” Maka perempuan itu berkata, “Jika dia berkehendakkan saya, lalu dia pandang saya begini tentulah menambahkan syahwat dan nafsunya yang memudahkan kepada maksudnya”.

Selesai sahaja perempuan itu menjawab segala pertanyaannya, Siti Fatimah termenung dan hairan lalu dia berkata, “Jika begini kelakuan dan perangainya terhadap suaminya, tidak dapatlah aku mengikutnya. Patutlah dia masuk ke syurga dahulu daripada aku serta wanita-wanita lain. Ternyata benarlah bahawa keselamatan seorang perempuan yang bersuami itu bergantung kepada ketaatan dan keredhaan suami terhadapnya”.

Sambil teresak-esak menangis dan menitis air matanya, Siti Fatimah meminta izin untuk pulang dan dia segera mengadap ayahandanya Rasulullah s.a.w lalu berkata, “Anakanda berasa sangat sedih dan lemah segala sendi kerana tidak dapat meniru dan melakukan sebagaimana perangai dan amalan perempuan yang ayahanda maksudkan itu”.

Sebaik sahaja Rasulullah s.a.w mendengar rintihan puterinya lalu baginda bersabda sambil tersenyum, “Anakanda, janganlah susah hati, perempuan yang anakanda jumpa itu ialah perempuan yang akan memimpin dan memegang tali ras kendali tunggangan anakanda tatkala masuk ke syurga. Jadi dialah yang masuk terlebih dahulu”. Setelah mendengar penjelasan itu, barulah Siti Fatimah tersenyum ketawa.

Dari kisah yang diceritakan di atas, dapat kita lihat bahawa ketaatan seorang isteri kepada suaminya adalah sangat penting dalam institusi rumah tangga. Oleh itu kepada semua wanita yang bergelar isteri, sahutlah seruan cerita ini, taatlah serta berbuat baiklah kepada suami masing-masing, nescaya akan diredhai oleh suami anda. Fikirkanlah sejenak, di mana kedudukan anda sekarang di sisi Allah kerana keredhaan Allah adalah keredhaan suami anda.


NotaComot~ Muhasabah diri… Ya Allah…Semoga  diri ini sentiasa diberi petunjuk & hidayahmu… Moga diri ini juga akan tergolong didalam syurgamu teratas….


♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

15 November, 2012

~ Salam Maal Hijrah 1434H ~


Bismillahirrahmanirrahim…
Assalamualaikum…
Semoga uols senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa selalu…
Salam tahun baruuu (‘’,)


Selamat tahun baru buat rakan-rakan blogger yg disayangi semua…
Alhamdulillah… Kita masih dikurniakan allah umur yg pjg utk kita menikmati hidup dunia… huhuh…Akhirat jgn di lupa ya!

Azam utk tahun ni masih sama spt tahun lepas. Ape dia?? Biarlah rahsia..
Cma juga mendoakan Allah swt memakbulkan doa2 dan azam uols utk tahun baru ni.Allah maha mendengar lagi maha mengasihani… mengadulah sentiasa kepadaNYA tau…


Semoga apa yg kita lalui pada tahun lepas akan menjadi pedoman utk kita teruskan hidup.

Jika tahun lepas x seindah yg kita harapkan dan sentiasa ditimpa musibah, INGAT! Allah tidak menduga hambanya melainkan diatas kemampuan umatnya itu.

Sebaliknya jika tahun sudah kita berasa amat bahagia dan penuh keceriaan, kita harapkan tahun ini juga allah memberi keizinan utk kita merasainya lagi…

Sehingga itu…

Salam maal hijrah 1434
dari cmashiema @ shiemacma.blogspot.com @ CintaiAkuSeadaNYA


NotaComot~ Walau sejahat mana kita, INGAT, yg wajib tu jgn ditinggalkan.
Allah menjanjikan yg baik utk hambanya  :)


♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

14 November, 2012

~ Wordless Wednesday ~

Bismillahirrahmannirrahim...
Assalamualaikum wbt..

Semoga uols senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat ALLAH yg maha esa selalu...
Salam ptg ('',)


sibuk menulis..tulis ape la tu agaknye ye.. ?

peace (^_^)Y

NotaComot~ Ummi rindu senyumanmu syg..cepat2la sembuh dari sakit perut tu.. huhuhuh.. :'(



♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

♥ Library ♥

♥ Traffic ♥