♥ Welcome ♥

♥ Pn Belog ♥

My photo
Salam Doploh Doploh TiGa. Owner Blog Kejap Ade. Kejap Takde.

07 March, 2014

"Dulu aku jahat & Jahil.."



Assalamualaikum...
Semoga senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa hendaknya...
Salam pagi jumaat :)
sedikit artikel utk dikongsi bersama :')

"Dulu aku jahat.."
"Hm?"

"Aku merokok, aku ambil ganja, aku main perempuan, aku tak solat, semua jenis dosa aku buat.."
"Itulah, aku pun pelik macamana bibir kau boleh hitam sedangkan aku tak pernah nampak kau merokok"

"Aku tinggalkan negara aku, tinggalkan semuanya, datang sini nak belajar agama"

Ini salah satu orang yang aku jumpa, masa sama sama cuba cuba nak belajar belajar sampaikan agama.
Sekarang orang itu dah jadi orang yang warak. Tinggalkan semua. Kadang kadang tak nampak dia tidur malam sebab solat lama lama.

Manusia ini bukan semua asal, lahir lahir terus baik.
Bukan semua masuk sekolah agama sejak kecil.

Satu orang yang telah dilabel sebagai 'ahli neraka' boleh jadi orang yang paling warak sebelum matinya.

Satu orang yang tak lepas jubah serban sejak kecil, orang hormat semua, boleh jadi orang paling kuat kufurnya kepada Allah sebelum matinya.

Maka jangan pernah rasa diri lebih baik dari orang lain, jangan pernah mencela dan mengeji pendosa pendosa.

Sebaliknya, tarik mereka (dan diri kita) kembali kepada Allah.
Kerana kita tak tahu pengakhiran kita bagaimana.



JANGAN HIPOKRIT.


Mengaku sebagai silam, mengaku sebagai hamba allah, mengaku sebagai umat Muhammad, namun segala suruhan agama, segala perintah allah,segala pesanan rasulullah,semua kita tak buat."

.....
..........
....................
.........................
..............................
....................................
........................................

Betul tu..dulu saya jahat.. sangat jahat...tapi sekarang, saya dah berubah dan ingin terus kekal berubah..jangan diungkitkan kisah silam saya lagi.. pandangla pada siapa saya sekarang..

saya dah tak hidup dalam dunia dulu lagi..izinkan saya utk terus berubah dari yg baik kepada lebih baik.. tegurlah saya jika ada kesilapan yg saya lakukan.
Aku yang dulu bukanlah yg sekarang.

Manusia pasti akan sentiasa berubah.. cumanya..berubah kepada yg lebih baik @ sebaliknya.. kann....?